Idag....

Hejsan. Idag hade jag ju det där testet med matte frågor, dom var jättesvår alltså man fattade ju nästan ingeting av det. Tror jag har haft alla fel, haha men det är säkert fler som inte klarade det. En till kompis gjorde det där och gissade som jag gjorde, den andra fick allt lätt. Efter det där testet var jag så hungrig, och dom andra hade idrott så då stack jag dit bort istället och när jag kom hade dom nyss slutat idrotten.
Meeh, vi skulle ju på bild sista timmen och jag hade helt glömt bort att alla som hade varit med på det där testet skulle få glass då. Haha så jag hade glömt bort det och kom på det lite senare fan!:D Men strunt samma.



En skum sak, det är att jag inte vill börja gymnasie eller jo, jag vill ju. Men det känns mer som att jag vill fara ut till fattiga länder och hjälpa till på något sätt.
Det finns många saker jag vill göra eller bli när jag blir stor, alla har drömmar.
Jag vill hjälpa till i fattiga länder, försöka göra livet lite bättre för dom. Bli journalist. Fast det är ganska svårt att bli, och kan ej gå media programmet eftersom dom håller på att göra om där:(
Sen vill jag bli dansare eller teater lärare. Mycket drömmar man har va?



SÄRSKOLAN.

Dessutom vill jag hjälpa till att förbättra särskolan. Alltså där kan man inte få välja vilken man vill gå i, det finns bara vissa man kan välja. Jag har tillhört särskolan, men nu går jag i grundskolan.
Jag förstår inte varför det är så många som tycker att dom som går i särskolan är konstiga på något sätt.
Jag tycker att det är fel att det heter särskola, det låter så förolämpade som att man är helt korkad på något sätt.

Att gå i särskolan är inge fel, alla är normala där men kanske bara behöver lite extra hjälp eller ta det långsammare.
Men jag känner dom som går i särskolan och det är inget konstigt med dom alls. Och jag har gått i särskolan, men ingen visste om det på min förra skola. Och alla tyckte jag var normal, så t.e.x om jag skulle sagt då att jag tillhörde särskolan skulle dom tycka att man var korkad.
Medan nu när jag inte tillhör särskolan skulle dom tycka att man var normal, liksom det är inte personerna som går i särskolan som är konstig på något sätt, det är namnet särskolan som är problemt.

Och det dåliga är att om man går där får man inte lika mycket rätt till saker som när man går i grundskolan, jag ska ju kanske gå i sommarskola om jag inte får godkänt i matte. Då frågade jag min kompis som tillhör särskolan om hon kunde gå i sommarskola, men om man tillhör särskolan får man inte göra det.
Man får inte lika mycket rätt till saker där!! Det är så fel ! Det är vad jag tycker i all ifall, men vissa tycker det är bra och vissa dåligt.


Kommentarer
Postat av: Malin

sv: Okej roligt :D jag gör inte så mycket! :D:D



Måste bara fråga.. Syns min nya header ? :D:D

2011-03-31 @ 17:43:27
URL: http://nattstad.se/Malinwallin
Postat av: Malin

sv; vad bra! :D

2011-03-31 @ 18:51:42
URL: http://nattstad.se/Malinwallin
Postat av: Malin

IMORGON SÅ ÄR DET FÖRSTA APRIL :D:D:D:D

2011-03-31 @ 20:43:43
URL: http://nattstad.se/Malinwallin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0