Chefen och Lakejen

Avsnitt 1. KLONEN.

Chefen ringer till Lakejen. Dom har gjort kloner av Chefen alltså.  


Lakejen: Hallå?
Chefen: Hallå, nu ska vi prata affärer.
Lakejen: Om Eric Saade igen?
Chefen: Hur visste du det?
Lakejen: För du ringer alltid och vill prata affärer om han.
Chefen: Ja det är ju sant. Men jag vill inte prata om han längre. Kan du göra mig en tjänst?
Lakejen: Ja vadå?
Chefen: Kan du komma till mitt rum imorgon och slicka mitt golv?
Lakejen: Chefen du får slicka ditt eget golv!
Chefen: Men?! Vad uppkäftig du har blivit du får sparken!
Oh, jag gav henne sparken. Vilken perfekt klon jag är höhö.

Lakejen pratar med sig själv.

Chefen bara ringer och så vill hon att jag bara ska slicka golvet. Vad är det här för någonting, hon är bara taskig.


Klon 2.

Lakejen: Hallå?
Chefen: Hallå, nu ska vi prata affärer.
Lakejen: Jaha igen? Du har gett mig sparken?
Chefen: Ånej, det måste ha varit min klon.
Lakejen: Det där är världens sämsta ursäkt. 
Chefen: Nej, jag menar allvar dom har gjort en klon av mig.
Lakejen: Säkert Chefen. Du bara sitter där och ljuger igen och kommer ge mig sparken igen. 
Hej då vi syns, du kan slicka ditt eget golv.

Chefen: Stopp! Men vad uppkäftig du har blivit du får sparken.

Ah, visst är vi perfekta kloner. Nanana.

Lakejen: Nu har hon gjort sådär igen ( Gråter) 

Hallå?

Chefen: Hallå, nu ska vi prata affärer som vi hade diskuterat i helgen.
Lakejen: Hörru du. Du har redan ringt och gett mig sparken. 
Chefen: Vad pratar du om?

Lakejen: Hej då. Nu lägger jag på.
Chefen: Nej stopp! Du lägger inte på. 
Vem har gett dig sparken?

Lakejen: Du ringde mig och sa att vi skulle prata affärer sen gav du mig sparken. 
Chefen: Ånej, det måste ha varit mina två kloner.
Lakejen: Chefen! Det där har du sagt förut. 
Chefen: Nej, det har jag inte.
Lakejen: Jo. Du ringde till mig och sa att det var dina kloner som ringde. 
Chefen: Det har jag inte sagt. Jag är den riktiga.
Jag kan bevisa det. Men kan du slicka mitt golv imorgon?

Lakejen: Det har du också sagt och jag har också sagt att du får slicka ditt eget golv. Hej då.
Chefen: Men vad uppkäftig du är. Du får sparken! Jag får väl hitta en ny Lakej hej då! 
Lakejen: Hej då.

Chefen: Ja det var det. Ah, det är hjärtekrossande. 
Jag måste ha en tyst minut för mig själv buhu. 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0